Thailand 14 - Reisverslag uit Ban Na Chom Thian, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu Thailand 14 - Reisverslag uit Ban Na Chom Thian, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu

Thailand 14

Door: Esta

Blijf op de hoogte en volg Manfred&Esta

22 Februari 2019 | Thailand, Ban Na Chom Thian

Maandag 18-2-2019 stond Piek om 10:00 uur klaar om ons terug naar Bangkok te brengen. Nog een stop van een paar uurtjes om het Jim Thompson Huis en Museum te bezoeken. Thompson (hij is zondermeer de beroemste Amerikaan in Thailand) was een kleurrijk figuur: een ex-architect, gepensioneerd legerofficier, parttime spion, zijdehandelaar en een verzamelaar van antiek. Hij verhuisde in 1945 naar Thailand. Hij werd hoofd van het Office of Strategic Services, een voorloper van de huidige CIA. De Thaise zijde industrie lag in die tijd volledig op z’n gat. In 1948 richtte hij de Thai Silk Company op, waarmee hij een kwijnende industrie nieuw leven inblies.
Nog een lunch daar en op naar het hotel waar we al eerder verbleven, voor sommigen nog een duik in het zwembad op de 14e en daarna ter afsluiting een diner bij de Chinees op de 3e verdieping van het hotel.
Afscheid nemen van Dymph en Perry en Marie Louise en Floris die de volgende dag terugkeren naar Nederland. Marjo en Bart vervolgen hun reis via Singapore naar Australië en een cruise naar Nieuw Zeeland. Wij (Esta en Manfred) vertrekken naar Hanoi om daar aan onze rondreis in Vietnam te beginnen.

• 22 Februari 2019 - 14:04

Minie Hoogeveen:

Voor jullie was het natuurlijk geweldig leuk om jullie vrienden in Thailand te bezoeken!
    voor mij wordt het nu pas echt interressant als jullie de rondreis in Vietnam gaan maken! Veel plezier!

• 22 Februari 2019 - 14:06

Minie Hoogeveen:

Nog een vraagje, is het mogelijk dat jullie af en toe wat foto's op facebook plaatsen om de reis wat kleur te geven?