Vietnam Hanoi-Mai Chau - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu Vietnam Hanoi-Mai Chau - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu

Vietnam Hanoi-Mai Chau

Door: Esta

Blijf op de hoogte en volg Manfred&Esta

26 Februari 2019 | Vietnam, Hanoi

Om 8:00 uur (21 feb) werden we door Nam en onze chauffeur Nhat en luxe comfortabele auto opgehaald beiden zullen bij ons zijn tot aan ons vertrek naar Danang/Hoi An op 24 feb.
De trip naar Mai Chau zal 4 uren duren. Onderweg maken we stops voor een koffie in een coffee huis met een prachtige tuin, ook stoppen wij op de “white stone” pass om van het uitzicht te genieten. Veel eettentjes waar o.a. suikerriet, rijstwijn en rijst (gegaard in bamboo op houtskool) met sattay en maiskolfen verkocht werd. Je zit op een soort tapijt op de grond op een soort “terras”.
Tijdens de mooie rit, veel indrukken opgedaan van zowel landschap, leven op het land met de rijstvelden, suikerriet en bananen plantages, maisvelden en de dorpen. Vele kuddes buffels zowel op het land als op de weg gezien, de werkdieren bij uitstek in Vietnam.
Aangekomen in het Eco Lodge (wat een heerlijke omgeving en mooie enorm grote kamer met houten bad en douche, en ook nog eens een tuintje met buiten douche en een terras met uitzicht op de rijstvelden). Inchecken en meteen weer weg voor lunch bij een Homestay (Vietnamese familie waar je kunt slapen en lunchen bij de familie thuis). Ik kreeg Manfred niet zover om in een homestay te slapen en ik moet ook zeggen dat de ecolodge een oase van rust heerlijk was. Na de lunch een fietstocht door de rijstvelden en omliggende dorpen. Onze gids had nogal wat moeite met het fietsen, hij kon er niets van en was na de tocht totaal uitgeteld. Terug in hotel heerlijke douche en diner in het restaurant van de ecolodge eerlijk op een boventerras, daarna een massage nog even naar een dansshow kijken, inmiddels is het alweer 23:00 uur en bedtijd.