Thailand 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu Thailand 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu

Thailand 3

Door: Esta

Blijf op de hoogte en volg Manfred&Esta

15 Februari 2019 | Thailand, Bangkok

De ochtend van 8 feb hadden we nodig om onze kleding te organiseren voor onze trip de volgende dag naar Kanchanibaru en Ayuthaya, we wisten namelijk niet of alle bage wel in het busje kon en wij wellicht wat achter moesten laten in het hotel.
Om 12:00 uur werden we opgehaald om ons avontuur van een fietstocht van 5 uur “Colors of Bangkok”. Na een paar instructies en het toewijzen van de fietsen vertrokken we om 13:00 uur aan ons avontuur. Dymph had al gauw in de gaten dat haar fiets niet optimaal was en dat er af en toe een overslag in zat en ruilde Dymph haar fiets met Marjo. Het eerste stuk was heel tricky ongeveer 15 minuten door het drukke verkeer van Bangkok totdat wij in een deel met weinig verkeer, maar met veel smalle straatjes terecht kwamen (sloppenwijk). We stopten nog even bij een kleuterschool waar dekindjes op matjes op de grond aan het slapen waren. Onze trip werd vervolgd en bij de pier aangekomen stapten we op een longtailboat waarbij we de Chao Phraya rivier overstaken naar het groenste gedeelte van Bangkok (de Jungle), smalle paden. Onderweg tempel bezocht en bij een lokaal eethuisje gebakken reist of pad thai gegeten. We waren moe en trots dat we het er allemaal goed vanaf gebracht hebben zonder ongelukken voor door het drukke verkeer van Bangkok.
In hotel aangekomen was het zwembad in hotel weer een verademing en ‘s avonds 5 minuten lopen van hotel in een lokaal restaurant gegeten. Waarschijnlijk hebben we een beetje teveel betaald!