Thailand 10 - Reisverslag uit Ban Na Chom Thian, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu Thailand 10 - Reisverslag uit Ban Na Chom Thian, Thailand van Manfred&Esta Loechter - WaarBenJij.nu

Thailand 10

Door: Esta

Blijf op de hoogte en volg Manfred&Esta

17 Februari 2019 | Thailand, Ban Na Chom Thian

Donderdag 14 feb. een belangrijke dag niet vanwege Valentijn maar Perry’s geboorte dag 66 jaar geleden! Het werd de hele dag door gevierd. Bij het ontbijt werd hij verrast met een schaaltje lekkernijen o.a. chocolade harten en “happy birthday” in chocolade geschreven. Het eerste happy birthday moest Perry dus al ‘s morgens aanhoren.
Op naar Mays restaurant voor onze kookcursus. Eerst naar de markt om inkopen te doen, prachtig fruit, verse kruiden en groenten terug naar restaurant. Schortjes om en aan de slag met ons voorgerecht een heerlijke pittige pomelo salade wat waren we trots toen we aan tafel gingen en onze niet alleen heerlijke maar ook mooie creaties ons aanlonkten om gegeten te worden. Veder aan de slag met een een pittige soep met verschillende soorten garnalen en kip, weer aantafel en weer aan het werk om een heerlijke currle als hoofdgerecht te maken. Als slot heeft May op vezoek voorgedaan hoe je het desert “mango met sticky rijst” klaarmaakt. Een hele ervaring! Ook daar werd Perry verrast met een “happy birthday” en een taart met kaarsjes van zijn favoriete sticky rice met mango.
Pel en Jan kwamen ook nog even langs en hadden 2 mooie flessen rode wijn en een Thais kookboek voor Perry als cadeau van hun beiden en Truss en Leo die de week voor ons in Na Jomtien waren.
De avond werd afgesloten met een etentje bij Carpacio (Italiaan) waar voor de 3e keer die dag voor Perry gezongen werd terwijl de lichten uitgingen en alweer een taartje met kaarsjes voor Perry werd neergezet.
Nog een “Shiraz margarita” in het hotel als afzakkertje om de dag af te sluiten.